|
Sharel
|
 |
« Gepost op: Januari 14, 2010, 08:36:20 » |
|
Ik schrok even toen ik mijn studeerkamer binnenkwam en er een gebrilde aardappel op mijn bureau zag liggen. De stengelknol droeg verder ook een bruin-grijs gestreept maatpak en had een miniatuur aktentas naast zich liggen. Ik besloot er even bij te gaan zitten, stak een pijp op en wiegde fronsend heen en weer in mijn schommelstoel. Céline Dion weerklonk op de achtergrond. Het was de aardappel die het ijs brak. “Excuseer beste man, wat doet u in dit huis?” “Wonen, vooral,” sprak ik, hetgeen correct was. “Ik zal u moeten vragen daar vanaf heden mee te stoppen. Uw woonst is onteigend. Zij zal vanaf 23 november onderdak bieden aan een familie preien, zevenendertig wortelen, drie ajuingezinnen en een druif.” Ik besloot me overzichtelijk uit te drukken. “1) Volgende keer dat u mijn huis onteigent, is het misschien gepast mij daarvan tijdig op de hoogte te stellen. 2) Wie bent u? 3) Met welk recht onteigent u mijn huis? 4) In welk opzicht is het voor u mogelijk te praten?” Het groentespecimen besloot slechts 50% van mijn vragen te beantwoorden. “Mijn naam is Edward, Eddy voor de vrienden, Heinrich voor Duitsers. Ik ben deurwaarder in dienst van de Federale Federatie van Vrije Groenten.” “Dat is nauwelijks een antwoord op al mijn vragen.” “Uw eerste punt was geen vraag, en voor uw laatste vraag bestaat geen antwoord. Vandaar.” “Ik begrijp het. Ik vind het echter moeilijk de geloven dat pratende groenten enige uitvoerende macht hebben, Edrich.” “Edrich?” “Ik ben half Duits.” “Ach zo.” We zwegen beiden even. “Maar welke macht heeft uw organisatie nu eigenlijk?” Edrich zweeg enkele seconden, dan: “We rekenen vooral op de sympathie van mensen. Als intelligente, zelfbewuste wezens hebben wij groenten ook recht op mensenrechten, en dus recht op een woning, dewelke ik u daarom kom afhandig maken.” “En u rekent daarbij op mijn sympathie?” “Dat is zo.” Een korte grinnik ontsnapte van onder mijn snor. Ik at die avond aardappelpuree.
|
|
|
|
|
|
Hier komt ooit iets waanzinnig grappig, as ek iets gevonden eb.
|
|
|
Nijntje
Plakkerige Lounger
I wish i could write as mysterious as a cat
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 14, 2010, 10:24:12 » |
|
nice, dees is zo zwaar mijn stijl :') (maar een aardappel behoort wel tot de nachtschade, niet tot groente!  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sharel
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 14, 2010, 10:59:43 » |
|
Good point, ma is groente dan zo nauwkeurig gedefinieerd? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nijntje
Plakkerige Lounger
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 14, 2010, 11:05:45 » |
|
ochja, tis da e... uiteindelijk een aardappel komt van een plant en een plant is ook groen, en alst groen is ist een groente!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sharel
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 14, 2010, 11:35:21 » |
|
Tis da, werkt voor een tomat ook 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Verjim
Admin
lounge Meubel
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 14, 2010, 11:44:59 » |
|
buiten dat tomaten fruit zijn
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nijntje
Plakkerige Lounger
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 14, 2010, 12:27:05 » |
|
Maar behoort tot de nachtschade! ma bon, genoeg gelult daarover 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sharel
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 14, 2010, 12:43:32 » |
|
Een klein hoeraatje voor de Solanaceae.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Verjim
Admin
lounge Meubel
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 14, 2010, 12:48:42 » |
|
eig hoort hier een tekening bij 
|